Fie huidkliniek heeft ook tegen Angioma senile | Kersen wratje een passende behandeling.

Angioma senile | Kersen wratje

ANGIOMA SENIELE: "EEN HELDERROOD BLOEDBLAASJE".

Angioma seniele ofwel kersenwratje komen veel voor. Vanaf het 25e levensjaar ontstaat helderrode bolvormige tumortjes van 1-5 millimeter op de romp, bovenarmen en -benen. De aantallen variƫren en nemen sterk toe bij een leeftijd van 60+. Angioma seniele geeft vrijwel geen klachten, maar kan bloedden bij stoten of wrijving van kleding. Daarnaast kan een angioma seniele als een cosmetisch probleem worden ervaren. Zeker wanneer er sprake is van grote aantallen.

Hoe ontstaat angioma seniele?

Angioma seniele is een goedaardige opeenhoping van verwijde kleine bloedvaten in de oppervlakkige dermis. De oorzaak hiervan is onbekend. Op een latere leeftijd neemt het aantal angioma seniele toe; vrijwel iedereen boven de 60 heeft er tientallen. Soms wel 50 tot 100 stuks. Angioma seniele komt vooral voor bij blanke vrouwen en mannen, bovenal valt het bij dit huidtype meer op.

Een angioma seniele verdwijnt niet. Een angioma seniele kan vanwege de uitgebreidheid, klachten of door cosmetische redenen behandeld worden met elektrocoagulatie of lasertherapie.

FIE kan u hulp bieden om angioma seniele te verminderen. FIE biedt lasertherapie. Het voordeel van lasertherapie is dat de huid intact blijft. Dit voorkomt infecties en littekenvorming wat veelal wel wordt gezien bij elektrocoagulatie, cryotherapie of chirurgie. Meer informatie of advies nodig? Boek nu een intakegesprek.

Wilt u zeker weten of u een angioma seniele heeft? Vraag advies aan FIE of bezoek uw huisarts.

Papel/bultje
Helderrood