Fie huidkliniek heeft ook tegen Tricho-epithelioom | Follikel tumortjes een passende behandeling.

Tricho-epithelioom | Follikel tumortjes

TRICHO-EPITHELIOOM: "ZELDZAME HUIDTUMORTJES".

Tricho-epitheliomen zijn kleine zeldzame goedaardige huidtumoren. Meestal gaat het om meerdere huidkleurige of gelige bultjes in het gezicht. Voorkeurlocaties zijn rond de ogen, neus en wangen. Tricho-epitheliomen kunnen al op kinderleeftijd aanwezig zijn. In deze periode nemen ze toe in aantal en grootte, waarna ze vanaf de pubertijd stabiel worden. Tricho-epitheliomen geven geen lichamelijke klachten maar worden veelal als een cosmetisch storend probleem ervaren.

Hoe ontstaan tricho-epitheliomen?

Tricho-epitheliomen ontstaan vanuit een haarzakje. De oorzaak hiervan is onbekend. Mogelijk heeft erfelijkheid een uitlokkende factor in het ontstaan van tricho-epitheliomen.

Tricho-epitheliomen verdwijnen niet. Wegens cosmetische redenen kan een behandeling plaatsvinden. De opties hiervoor zijn: elektrocoagulatie of lasertherapie.

FIE u hulp bieden om de tricho-epitheliomen te verminderen. FIE biedt elektrocoagulatie en/of lasertherapie. Het voordeel van lasertherapie is dat de tricho-epitheliomen zeer lokaal worden behandeld waarbij de schade aan de omliggende huid wordt beperkt. Dit voorkomt uitgebreide littekenvorming. Meer informatie of advies nodig? Boek nu een intakegesprek

Wilt u zeker weten of u tricho-epitheliomen heeft? Vraag advies aan FIE of bezoek uw huisarts.

Papel/bultje
Huidskleurig of gelige kleur
Glanzend
Voorkeurslocaties: rond neus, onder ogen, onderlip