Fie huidkliniek heeft ook tegen Venous lake | Bloedblaar een passende behandeling.

Venous lake | Bloedblaar

VENOUS-LAKE: "BlOEDBLAAR OP LIP OF OORRAND".

Een venous lake is een met bloed gevulde holte meestal op de onderlip of bovenrand van het oor. Kenmerkend is een rond bultje wat donker blauw, paars of bijna zwart is van kleur. Het wordt ongeveer 1 cm groot en komt vooral voor bij mannen vanaf een leeftijd van 50 jaar. Een venous lake geeft geen lichamelijke klachten maar worden veelal als een cosmetisch storend probleem ervaren.

Hoe ontstaat een venous lake?

Een venous lake is een soort bloedbaar, een holte gevuld met bloed. Dit ontstaat door een lokale verwijding van bloedvaatjes als het gevolg van schade aan het bindweefsel (collageen en elastine vezels). Meestal is dit het gevolg van UV-straling van de zon.

Een venous lake verdwijnt niet, het kan zelfs heftig bloedden bij stoten of uitdrukken. Door deze klachten en om cosmetische redenen kan een behandeling plaatsvinden. De opties hiervoor zijn: elektrocoagulatie, lasertherapie, cryotherapie of chirurgie.

FIE kan u hulp bieden om de venous lake te verminderen. FIE biedt lasertherapie. Het voordeel van lasertherapie is dat de huid intact blijft. Dit voorkomt infecties en littekenvorming wat veelal wel wordt gezien bij elektrocoagulatie, cryotherapie of chirurgie. Meer informatie of advies nodig? Boek nu een intakegesprek.

Wilt u zeker weten of u venous lake heeft? Vraag advies aan FIE of bezoek uw huisarts.

Benigne tumor/goedaardge verhevenheid
Wegdrukbaar
Bolrond
Donker blauw/rood