Een behandeling Pigmentlaser bij FIE Huidkliniek in Epe

Wat kan FIE betekenen?

Pigmentvlekken door UV-straling, na een huidbeschadiging of door hormonen zijn ongevaarlijk maar blijvend. Ook kunnen de pigmentvlekken toenemen in grootte en kleur. Pigmentvlekken worden als cosmetisch storend ervaren omdat het de huid ouder doet lijken dat het daadwerkelijk is.

Gelukkig kunnen pigmentvlekken effectief verwijderd worden met onze pigmentlaser. De pigmentlaser is dé nieuwste techniek op esthetisch gebied: snel, doeltreffend en zonder littekens.

• Beschrijving
  • Tarieven
  • Recensie's

FIE Huidkliniek

Je hebt besloten om een behandeling met een pigmentlaser te ondergaan bij FIE Huidkliniek. Goede keuze! Jouw huidtherapeut Sophie staat geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Zo ben jij gegarandeerd van veilige en goede huidzorg.

Wat is een pigmentlaser?

Laser staat voor Light Admission by Stimulated Emission of Radiation. Sophie maakt gebruik van de KTP laser Elvii en het IPL component van de Lumines M22.

Het voordeel van een pigmentlaser is dat alleen het pigment in de huid wordt behandeld. Hierbij blijven andere huidstructuren intact. Dit voorkomt complicaties zoals littekens.

Hoe gaat dat nu? Zo'n pigmentbehandeling? Sophie legt uit: "Nadat ik het desbetreffende apparaat heb ingesteld op basis van het huidtype en de pigmentaandoening van de client, wordt een zichtbare lichtbundel uitgezonden. Het target melanine, dit is doel chromofoor welk centraal staat bij het behandelen van pigmentaandoeningen, is heel gevoelig voor deze lichtbundel. Hierdoor gaat het target de lichtbundel absorberen. Het gevolg is dat de lichtbundel wordt omgezet in warmte. Door deze warmteontwikkeling coaguleren eiwitten (denk maar eens aan je eitje in de pan waarbij het doorzichtige eiwit door de warmte zichtbaar wit wordt) in het melanine waardoor het inactief wordt gemaakt. En voor ons lichaam geldt: alles wat niet meer werkt wordt afgebroken en afgestoten. Bij pigmentaandoeningen zie je dit door het ontstaan van een korst die is vanzelf afvalt".

Wat kan met een pigmentlaser behandeld worden?

Alle pigmentaandoeningen die niet vanzelf weggaan of zelfs erger worden zoals een goedaardige moedervlek, lentigo solaris, zonschade, sproeten, post inflammatoïre hyperpigmentatie kunnen behandeld worden. Zelfs hemosiderine (dit is pigment wat ontstaat door ijzerophopingen) aan de onderbenen kunnen worden behandeld.

Voor een zwangerschapsmasker is de Toskani spot out kit dé oplossing. Hierbij wordt door Sophie een chemische peeling uitgevoerd en een masker opgebracht. Met het (doorzichtige) masker ga je naar huis. Gedurende 6-8 uur gaat het masker je huid bleachen. Vraag hier om meer advies.

Wat is behandelfrequentie?

In de meeste gevallen zijn 1-3 behandelingen nodig voor het gewenste resultaat. Tussen de behandelingen zit een rustperiode van 4 weken. Deze tijd heeft de huid nodig om de pigmentvlekken af te stoten.

Wordt de behandeling vergoed?

Lasertherapie voor pigmentaandoeningen in het gelaat wordt soms (gedeeltelijk) vergoed vanuit het aanvullende pakket. Vraag uw zorgverzekeraar welke vergoeding voor u geldt.

FIE Huidkliniek heeft contracten met diverse grote zorgverzekeraars en is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten

Afspraak maken?

FIE Huidkliniek is dagelijks bereikbaar van 9:00-17:00 uur op telefoonnummer +316 39 56 33 07 of via het contactformulier. Uiteraard mag een WhatsApp bericht ook.

Tarieven en opties voor deze behandeling:

• KTP Laser | € 90 - 165 - 240
  • Melasma spot out kit Toskani | € 300
  • Overall FACE chemische peeling (kuur 4x) | € 570
  • LET OP: In sommige gevallen wordt deze therapie vergoedt. Neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Recensies voor deze behandeling:

Fie huidkliniek recensie afbeelding autheur Yvonne  voor huidbehandeling Pigmentlaser

Yvonne

Ik ben bij FIE Huidkliniek geweest voor pigmentvlekken op mijn handen. 1 week na de behandeling had ik al een fantastisch resultaat, alle pigmentvlekken waren verdwenen! Huidtherapeut Sophie is heel kundig en een behandeling bij haar is ook nog eens heel gezellig. Ik kom zeker graag terug.