• Ma. 09:00 - 18:00 / Woe. 09:00 - 20:00 / Zat. 9:00 - 17:00

Beharing

Wat is beharing eigenlijk? Goede vraag! Een haar bestaat uit een wortel en een schacht. De wortel zit vast in een haarzakje (follikel) en is verbonden met bloedvaatjes. De bloedvaatjes verzorgen een haar door een uitwisseling van voedingsstoffen. Een haar groeit en vernieuwt zich voortdurend. In de wortel van een haar worden telkens nieuwe keratinecellen gevormd. Deze cellen verplaatsten zich naar het huidoppervlak. In dit proces gaan de cellen dood en verhoornen zich. De haarschacht, het deel van de haar dat wij kunnen zien, is eigenlijk het dode deel van de haar. Daarom voelt u ook niets als u een haar met uw vingers afbreekt.

Het tempo van het haargroeiproces verschilt per persoon. Jonge mensen hebben een snellere haargroei dan oude mensen. Gemiddeld groeit een haar 1 tot 1.5 centimeter per maand. Het haargroeiproces kan worden verstoord door medische huidaandoeningen. Ook kan normale lichaamsbeharing als een cosmetisch storend worden beschouwd. Benieuwd wat FIE voor uw probleem kan betekenen? Check de onderstaande haaraandoeningen!

Hieronder ziet u de verschillende aandoeningen